Still Loving It – Del 1


Jag vaknade av att rullgardinen inte var nedrullad och att solen sken rakt i mitt ansikte. Det var lördag och jag skulle till stan med några kompisar. Jag gick upp och tog på mig ett par slitna jeans och ett vitt linne, jag hade ingen lust med att klä mig så fint idag, jag skulle ju bara gå på stan. Jag gick upp för trappen till köket eftersom jag har mitt rum i källaren, i köket satt mamma, pappa och min storasyster och åt frukost.

 

    - God morgon gumman! Har du sovit gott? Sa mamma.

    - Ja sa jag lite sömnigt för hade inte riktigt vaknat än.

    - Vad ska ni ungdomar hitta på idag då? Frågade pappa glatt.

    Hanna, min syster svarade snabbt att hon skulle till sin pojkvän Nisse.

    - Jag ska till stan med Felicia, Malin och Cornelia.

Mamma och pappa skulle till min mormor och äta lunch, dom gör det nästan varje lördag men jag och Hanna är nästan aldrig med.

När jag har ätit upp min ostmacka så går jag ner till mitt rum igen och gör min i ordning. Helt plötsligt ringer mobilen och det det står ”Malin” på skärmen, jag trycker på svara.

    -hej Kajsa det är Malin!! sa hon med en väldigt glad röst.

    - hej, ja jag såg att det!

    - vart ska vi träffas, Felicia och Cornelia tyckte vi skulle träffas utanför H&M. Vad tycker du?

    - jo men det blir väl bra, men vilken tid?

    - det var vi inte bestämt än men gå det bra om en timme?

    Jag kollade på klockan och den var 12.30.

    - ja det går bra, då ses vi där! PUSS!

    - puss på dig med sötis!

    Malin är min allra bästa vän, vi har känt varandra hela livet och våra föräldrar är bästa vänner. Vi är födda samma dag och det skiljer bara 20 minuter mellan oss, så vi kallar oss systrar. Vissa säger till och med att vi är lika. Vårat födelsedatum är 6 Februari 1992. Vi firar alltid våran födelsedag tillsammans.

     

    *

När jag sitter på bussen till stan så ser jag en stor affisch där det står att Eric Saade kommer till nån galleria här i Gävle och ska signera sitt senaste album, jag har inte varit ett jätte stort fan av han men tycker att han är en grym sångare. Jag vet att Malin är helt besatt av han så hon ska nog åka dit och träffa han. Det ända jag vet om han är att han vann Melodifestivalen i år och att han kom 3:a i eurovision.

När jag kommer till stan och går mot H&M så möter jag Felicia och Cornelia som verkar ovanligt glada, undra varför?

    hej Kajsa! Ropar Cornelia och Felicia i kör

    - nämen hej på er, det var länge sen!

    Båda ger mig kramar och sen fortsätter vi gå mot H&M för att möta Malin. Hon står redan där och håller på med hennes Iphone 4 som hon fick igår.

    - hej tjejer! Säger Malin när hon kollar upp från mobilen och ser oss

    alla kramar henne sen går vi vidare till Gina Tricot för att shoppa loss!

Jag och Malin går lite bakom dom andra och då passar jag på att säga att jag såg en Eric Saade affisch på vägen hit.

    - VAAA??, var? Kommer han hit? Hon såg väldigt förvånad ut

    - hehe jag kommer inte ihåg när men tror det var nån gång i December, det var i nån galleria

    - Åhh jag bara måste dit! Och du ska följa med mig!!

    - va jag? Men jag gillar ju inte han! Eller han sjunger ju bra och så men jag skulle ju inte vilja se han

    - men snälla Kajsa, du är bäst då!?

    - okej då, bara för din skull!

    Vi gick ifatt dom andra och vi hade en riktigt rolig dag. Vi bestämde oss att vi skulle sova över hos Malin och ha filmkväll och äta pizza så jag och Malin åkte hem till henne och förberedde medans Felicia och Cornelia åkte hem till sig och gjorde iordning sig.


Kommentera och skriv vad ni tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson