Still Loving It – Del 10

Eric Perspektiv

Hampus verkade vara en toppen kille. Dom hade tydligen nästa känt varandra hela livet. Det kändes så konstigt att Kajsa prata mer med han än mig. Men det var väll för att dom inte hade träffas på länge. Jag sa inte så mycket för jag kände inte Hampus och jag brukar inte prata jätte mycket med folk jag inte känner och dom verkade ha så mycket att prata om så jag ville inte störa dom. Det kändes konstigt när Kajsa sa att hon vill jobba med nåt inom musik och det hade hon aldrig sagt till mig och jag kunde ju fixa det men eftersom hon inte hade sagt det så kunde jag ju inte det. Hon skulle istället få ett jobb på en musikbutik, när jag kunde fixa så hon kanske skulle få en musik karriär. Men jag får prata med henne om det senare. Hon verkade i alla fall glad i hans sällskap. Bara dom inte......


 


Kajsas perspektiv

Idag ska jag på arbetsintervju på musikbutiken som Hampus jobbar i, det är verkligen kul att få träffa han igen.

Han och jag har verkligen mycket gemensamt. Vi var bästa vänner när vi var små och vi trivs fortfarande med varandra.

Det skulle vara sjukt kul om jag fick jobbet för då skulle vi kunna träffas mer och umgås mer på fritiden.

Han har dessutom blivit riktigt snygg. Jag vet inte om han gillar mig men jag vet ju att Eric gör det och det skulle vara hemskt om jag skulle svika honom.

Han är ju också ganska snygg. Det är två helt olika personer. Hoppas inte den dagen kommer då jag måste välja mellan dom.

 

Hampus perspektiv

Om en timme kommer Kajsa hit till butiken för att snacka med chefen och kommer troligtvis få ett jobb här.

Det skulle vara jätte roligt om hon fick jobbet för hon är ju sjukt snygg och jag skulle verkligen inte ha nåt emot att få lära känna henne ännu bättre men det finns ju ett problem – Den där jobbiga killen som var med henne igår, Eric Saade.

Hur skulle jag få bort honom. Han var ett ganska irriterande moment. Jag måste fjäska lite för henne så hon glömmer den tönten.

Men hur, ska jag bjuda på middag hemma hos mig och sen gå på bio eller nått. Det brukar ju tjejer gilla. Hon ska bli min.

Ingen ska ta henne ifrån mig. Det ska vi två som går runt på stan och håller i hand och kysser varandra helt öppet.

Jag är ju mycket bättre för henne än han Eric för jag tror inte att hon vill bli förföljd av papparazzis hela tiden och det slipper hon ju om hon blir min.

Jag tror jag ska smsa henne. Jag skrev ett snabbt sms. ”tjena snygging! Har du lust att komma hem till mig och käka lite middag hos mig ikväll och sen har jag en överraskning till dig. Men vi kan prata mer om det sen när vi träffas //Hampus”

Det måste funka hon kommer säkert bli jätte nyfiken. Nu svarade hon ”jaa vad kul ses snart//Kajsa”. Jag var så glad att jag bara ville skrika rakt ut. Äntligen skulle jag få träffa henne ensam.

 

Kajsas perspektiv

Jag fick ett sms av Hampus ” tjena snygging! Har du lust att komma hem till mig och käka lite middag hos mig ikväll och sen har jag en överraskning till dig. Men vi kan prata mer om det sen när vi träffas //Hampus”

Jag kunde ju inget annat än säga ja och att han hade en överraskning blev ju ännu bättre så jag svarade ” jaa vad kul ses snart//Kajsa”.

Jag var på väg till musikbutiken och kände mig lite nervös eftersom det var min första arbetsintervju och jag hoppades så att jag skulle få jobbet.

När jag kom fram mötte jag Hampus direkt och han gav mig en kram en gick vi vidare till ett rum som tydligen var hans chefs kontor. Jag hälsade på Hans som han heter och satte mig sen i en stol mittemot Hans.

Hampus gick ut från rummet och Hans började fråga mig lite frågor. Om jag hade haft något jobb innan, mitt svar var då ”nej”.

Han hade ungefär 20 frågor och det var blandade svar från mig. Det gick ganska bra för mig faktiskt och han tyckte jag skulle få provjobba redan imorgon.

Det kändes så himla kul. När jag gick ut från rummet och gick mot själva butiken så kände jag att det vibrerade i fickan. Det var ett sms från Eric. ”Hej, vill du hitta på något ikväll. Vi kan hyra film om du vill?”.

Det var länge sen jag hade en mys kväll men jag har ju faktiskt lovat Hampus så. ”nej, tyvärr jag ska vara med Hampus ikväll men kanske imorgon?”.

Han svarade fort ”okej, aa imorgon blir bra”. Jag försökte skrämma Hampus men han såg mig innan jag hann komma fram och jag är inte direkt bra på att smyga.

    - ”försökte du skrämma mig eller?” han skrattade lite

    - ”ja jag försökte men det gick tydligen inte så bra” jag försökte låta ledsen men jag kunde inte hålla mig för skratt.

    - ”vet du om att du är väldigt söt när du skrattar” han närmade sig mig och la sina armar runt mig.

    - ”nej men jag vet att du är söt” vi stod och kramades en lång stund. Jag kollade ut genom fönstret och där står ERIC!! Vad gör han här.

    Han såg ganska ledsen ut och när han såg att jag kollade åt han håll så gick han iväg. Jag släppte Hampus och gick mot dörren för att springa efter Eric.

    Men när jag kom utan för så var han borta. Han fanns inte nån stans jag skred på han flera gånger men han var borta.

    Hampus kom ut till mig och kramade mig bakifrån och viskade ”glöm han, du får det mycket bättre med mig”. Jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Jag kunde inte bara strunta i Eric, han verkade så ledsen och jag måste få prata med han.

 

Erics perspektiv

Jag tog en promenad genom stan bara för att få lite luft och samla alla tankar. Det var inte så mycket folk ute så det var inget fans som kom fram för att få en autograf.

Jag gick förbi musikbutiken som Hampus jobbade på och som Kajsa troligtvis skulle få jobb på. Det verkade som ett schysst ställe.

Sen ser jag att Kajsa står där inne och kramar Hampus. Han såg mig och log men det tog en liten stund innan Kajsa så mig. När jag såg hennes ögon kunde jag inte stanna kvar.

Jag sprang hem gråtandes. Jag hatade verkligen den där Hampus, hur kunde han göra så. Jag trodde han var en bra kille, men tydligen inte.

När jag kom hem till lägenheten satte jag mig i soffan och bara grät. Allt var förstört och allt var Hampus fel. Skulle jag nånsin ha en chans att få bli Kajsas....


Så del 10 alltså! Hur var det? KOMMENTERA!!<3

Kommentarer
Postat av: Josefin

GRYMT! Spännande, längtar tills nästa nuuuu! <3<3<3 Du är GRYM, KRAM!

2011-11-04 @ 22:02:32
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Jojjo <3

Meeeeeeeeeeer!

den är jättebra!

kan du skriva den i lite större text. det är lättare att läsa då =) bara ett tipps <3

2011-11-04 @ 22:15:32
URL: http://www.jojjomoves.devote.se
Postat av: sanhaa

Sjukt bra! längtar tills nästa. Tycker som jojjo att det vore bättre om du skrev i större text för det blir mycket lättare att läsa, men som sagt bara ett tips!

Ha det bäst :D

2011-11-05 @ 09:16:57
Postat av: LINN SAADE

LÄNGTAR TILL NÄSTA!!!!!

KRAAAAAM!!!!!!<3<3<3<3<3<3=D

2011-11-05 @ 10:29:31
URL: http://ericsaade4ever.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

JÄTTE BRA!!<3

men spänningen tätnar.. :O

HUR SKA DET GÅ!? :O

Kjam!

2011-11-05 @ 11:51:06
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson