Still Loving It – Del 2

    Vi gick ifatt dom andra och vi hade en riktigt rolig dag. Vi bestämde oss att vi skulle sova över hos Malin och ha filmkväll och äta pizza så jag och Malin åkte hem till henne och förberedde medans Felicia och Cornelia åkte hem till sig och gjorde iordning sig.



     

Vi hämtade pizzan på en pizzeria i närheten av Malins hus. Utanför där var det ännu en stor affisch på Eric Saade och Malin, Felicia och Cornelia blev helt galna. Jag hade ingen aning att Cornelia och Felicia och tyckte om han så mycket. Malin läste noga när det var och det va den 2 december i Valbo Köpcentrum. Nu var det oktober så det var ju ett tag kvar. När vi kom tillbaka och skulle äta pizzorna så var det ändå dom andra snackade om var Eric Saade. Det blev ingen filmkväll som jag hade väntat mig utan det blev en Eric Saade kväll, vi kollade på klipp på han och lyssnade på hans musik. Dom var helt galna.

*

30 November

 

Denna onsdags morgonen var det väldigt jobbigt att gå upp från sängen för jag la mig klockan 1 kvällen innan så jag var väldigt trött. När jag kom till köket var det helt tomt men på köksbordet log det en lapp, där det stod: ”Hej Kajsa och Hanna, jag och pappa jobbar sent ikväll så ni får fixa mat själva. Sköt om er, PUSS/ MAMMA. Hon skriver alltid lappar istället för att skicka sms, jag vet inte varför men vet tydligen inte hur man skickar sms. Efter jag har ätit frukost, fixat mig och plockat ihop allt så tog jag cykeln till skolan. Där utan för står Malin och väntar på mig. Hon ler mer än vanligt och jag undrar varför.

    - Varför är du så glad?

    - Idag släpper ju Erics tredje album! Halv skriker hon.

    Den första tanken var ”Vem fan är Eric?” så jag frågade.

    - vem är Eric??

    - Eric Saade såklart.

    - hehe jaha.

    - jag har längtat skit länge på att den här dagen ska komma! Följer du med till stan efter skolan? frågade hon

    - ja det kan jag väl sa jag glatt

    - åhh tack, du är bäst sa hon och kramade om mig en lång stund tills vi kom på att vi kanske skulle gå till lektionen. Dagen gick rätt segt, vi hade 6 lektioner totalt under dan och det ända Malin, Felicia och Cornelia pratade om var att Erics skiva släpptes idag och att dom skulle komma på fredag. Jag satt som en tönt och bara lyssnade på vad dom sa eftersom jag inte var ett dugg intresserad av han och hans musik.

    När skolan var slut sprang jag och Malin till bussen så att vi inte skulle missa den och vi hann precis. Det tog ca 10 minuter att åka till stan från skolan. Under dom 10 minuterna så såg vi typ 100 Eric Saade affischer och Malin skrek varje gång. När vi kom fram till stan gick vi direkt till Åhlens där man kunde köpa Erics skiva för 159 kr. Det var lång kö till kassan och nästan alla höll i minst en Eric Saade skiva, det var helt sjukt! När vi stod i kön så sa Malin helt plötsligt

    - ska inte du också köpa en skiva?

    - nej jag gillar inte han.

    - vadå inte gillar? Han sjunger ju som en gud.

    - ja, visst han sjunger bra men jag skulle inte betala 159 kr för ett album som jag typ aldig kommer lyssna på

    - men om du lyssnar så kanske du börja tycka om hans musik?

    - okej då, men det är bara för att du tvingar mig!

    - jag tvingar dig inte med det kanske är kul att få den signerad när vi se han på fredag

    så jag gick till skivhyllan igen och tog en skiva och en tillbaka till Malin som nästan var framme vid kassan det var 3 framför oss.

    Det gick ganska fort och nu har jag en Eric Saade skiva som jag aldrig trodde att jag skulle ha. Malin var överlycklig och tog kort på den och skickade till Cornelia och Felicia som skulle på dans och inte kunde köpa den förrän imorgon, jag tyckte faktiskt synd om dom.

 

*

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och jag hade redan fått ett meddelande på facebook från en klasskompis som jag inte snackar så mycket med ”Tjenare såg dig på Åhlens med Malin och jag visste inte att du gillade Eric Saade? Men om du vill så kan jag fixa så att du och Malin får träffa Eric före och efter hans signering på fredag, skulle det vara nåt?” Jag blev så chockad för jag gillade ju inte alls Eric och att hon kunde fixa det. Jag skrev till henne att ”jag måste prata med Malin först”. Hon svarade snabbt ”okej”.

- Jag ringde direkt Malin, hon svarade efter bara 2 toner.

- Hej det är Kajsa, sa hon med sina lugna röst

hej, det är jag Kajsa. Bella frågade om du och jag skulle vilja träffa Eric Saade.......

mer han jag inte säga innan Malin avbröt mig.

    - VAAA vadå träffa Eric, när då?

    - Men låt mig prata klart så ska jag berätta!

    - oj förlåt sa hon lite tyst.

    - ja hon frågade om ville träffa Eric före och efter hans signering på fredag.

    - JAAAAA det vill vi verkligen! Säg det till henne! Skrek hon nästan

    - okej, då säger jag det till henne

    - bra! Vi ses imorgon

    - ja det gör vi, hejdå

    Jag skrev snabbt ett meddelande till Bella att vi gärna skulle vilja träffa han och undrade också hur hon kunde fixa det. Hon var snabb på att skriva så bara 1 minut hade jag fått ett nytt meddelande i inkorgen. Hon sa att ”min pappa känner hans manager så då frågade han om några kunde få träffa Eric, men eftersom jag inte gillar han så såg jag dig och tänkte jag att du och Malin kunde få träffa han istället” jag blev faktiskt riktigt förvånad och glad på samma gång när jag läste det. Men nu var det tydligen bestämt att jag skulle träffa Eric Saade backstage på fredag.

    *

Jag gick upp till min Hannas rum för att fråga om vi skulle fixa nått att äta för klockan var faktiskt 18.30 och kände mig riktigt hungrig. Hon satt vid datorn och kollade på youtube klipp och när jag gick fram och kollade på skärmen så såg jag att hon kollade på när Sebastian Karlsson och Eric Saade intervjuar varandra.

    - vet du en sak?

    - vadå frågade hon undrade

    - jag ska träffa Eric på fredag och hänga med han innan och efter signeringen.

    - Vaa? Nej du skojar!

    - nej det är sant. Bella i min klass har fixat det

    - shit vad coolt får jag hänga på?

    - nej tror bara det var två som kunde träffa han och jag ska dit med Malin, men nu går vi och äter sa jag med bestämd röst och gick sedan till köket.


    Del 2, var tycker ni??

     

    jag kommer lägga in 7 delar nu direkt som jag redan har skrivit.


Kommentarer
Postat av: Wanja<3

asbra!!:D<3

2011-11-03 @ 00:29:14
URL: http://www.saadestoories.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson