Still Loving It – Del 3

    - jag ska träffa Eric på fredag och hänga med han innan och efter signeringen.

    - Vaa? Nej du skojar!

    - nej det är sant. Bella i min klass har fixat det

    - shit vad coolt får jag hänga på?

    - nej tror bara det var två som kunde träffa han och jag ska dit med Malin, men nu går vi och äter sa jag med bestämd röst och gick sedan till köket.





Fredag eftermiddag

Jag, Felicia, Malin och Cornelia satt på bussen hem till mig för att vi skulle fixa oss lite innan vi skulle träffa Eric. Fast det var ju bara jag och Malin som skulle få träffa han backstage. Både Cornelia och Felicia var grymt avundsjuka och det förstår jag även om jag inte själv är nåt jätte stort fan av han så vet jag ju hur mycket han betyder för dom och jag tycker faktsikt lite synd om dom.

*

Jag och Malin stod utanför gallerian för Bella hade sagt att Erics manager skulle komma ut och hämta oss. Malin visste såklart att han hette Tomas Linman och hon visste även hur han såg ut. Så direkt när hon såg han så gick vi fram och hälsade-

    - ”Hejsan tjejer det är jag som är Tomas och jag är Erics manager, som ni kanske redan visste” sa han med en snäll och vänlig röst

    - ”såklart vi vet vem du är” svara Malin snabbt och var väldigt glad.

    Vi följde med han och kom sedan till ett litet rum där det luktade väldigt mycket hårspray. När Malin fick syn på Eric så bara skrek hon och hoppade upp och ner. Jag var mer lugn och hälsade på han medan Malin försökte lugna ner sig.

    - ”Tjenare” sa Eric och sträckte fram handen mot mig

    - ”hej, jag heter Kajsa” sa jag lite nervöst, för han var ju ändå en kändis liksom

    - ”åhh Kajsa vad fint namn!” Sa han och log

    jag märkte att jag blev helt röd i ansikte och kunde faktiskt inte motstå hans fina leende. Jag måste säga att han såg riktigt bra ut. Han hade en blå skjorta och svarta byxor på sig som var riktigt snyggt.

    Sen sträckte han fram handen till Malin som hade lugnat sig lite i alla fall.

    - ”Eric” sa han och log ännu en gång

    - ”ja det vet jag!” sa Malin och skrattade

    - ”vad heter du då?” sa Eric nyfiket

    - ”oj juste hehe jag heter Malin”

    Vi fick gå runt i hans loge där han hade lite allt möjligt som till exempel, massor av vatten, hans inears, solglasögon som vi fick testa. Han tyckte vi såg jätte snygga ut i dom. Han hade högar av skivor och singlar på ett bord. Jag tönkte att det är ju lite konstigt att han fortfarande sålde ”hearts in the air” på sina signeringar med jag tyckte också att den hade en annan färg så jag frågade honom.

    - ”säljer du fortfarande hearts in the air på dina signeringar?”

    - ”nej, varför tror du det?” frågade han och kollade konstigt på mig.

    - ”dom ligger ju där borta” sa jag och pekade på bordet som stod en bit bort.

    Han skrattade och svarade sen

    - ”hehe nej det där är min nya singel Hotter Than Fire, håller du inte koll?” sa han lite kaxigt

    - ”nej, för jag är inget jätte fan av dig men tycker att du är en grym sångare!”

Vi fick lite frukt som han hade köpt på vägen dit. Han var snäll men tyckte ändå att han var lite kaxig. Han snackade mest med mig och jag tror Malin blev lite ledsen för det men jag kunde ju inte bara säga till han att han skulle snacka mer med henne. Han gav oss varsin skiva och singel signerad. Jag visste egentligen vad jag skulle ha den till mig tog emot den vänligt.

Det var 10 min tills han skulle upp på scenen och sjunga 4 låtar från nya albumet så vi fick gå till scenen och dom fixade även så att vi fick stå längst fram. Vi fick ganska sura blickar på oss när vi trängde oss fram men vi hade vakter med oss som sa till dom att vi skulle så längst fram. När Eric kom upp på scenen så skrek alla och han tackade för att vi hade kommit och att han var så sjukt glad att han fick på med det han älskade på grund av oss. Sen började han sjunga dom nya låtarna och jag tyckte inte dom var jätte bra. Han kollade på mig hela tiden men jag vände bort blicken så han skulle fatta att jag inte var intresserad av han. När jag kollade runt så stod alla och hoppade och grät samtidigt. Helt sjukt hur man kan vara så besatt av en människa.

När han hade spelat alla låtar så var det dags för signering. Jag och Malin ställde oss i kön även fast vi redan hade fått det signerat, men vi hade inget bättre för oss så när vi kom fram till Eric så sa han

- nemen tjenare tjejer, vill ni ha en till autograf?” han såg glad ut och så skrev han hans autograf och på min skrev han också puss Kajsa. Jag märkte det inte förens jag och Malin jämförde om han skrev likadant och det konstiga var att han hade inte skrivit nått på Malins förutom hans namn såklart. Så jag skulle fråga han lite i smyg när vi skulle få en sista träff med han.

*

1.5 timme senare sitter vi i logen igen och snackar lite om allt möjligt. Jag sitter i en fåtölj och Malin, Eric och Tomas sitter och trängs i en soffa. Jag är glad att jag slapp sitta med Eric så att han inte skulle tro att jag gillade han på något vis. Tillslut var dom tvungna att åka hem till Stockholm igen. Malin frågade om hon kunde får Eric nummer men han sa att han inte ger ut det till fans. Sen när vi skulle få en kram så känner jag att han gör något i min ficka.

- ”vad gör du?” halv skrek jag ganska irriterat.

- ”tyst” sa han och log lite.

Jag orkade inte bry mig så mycket om det för jag såg att han inte hade tagit nåt i alla fall. När vi går ut från gallerian och sagt hejdå till Eric och hela hans team så säger Malin.

- ”shit vad han höll på med dig då!” sa hon lite surt

- ”aa jag märkte det också men du behöver inte vara orolig för jag är inte intresserad av honom”

Man såg att hela hennes ansikte blev mycket gladare när hon hörde det jag sa.


 

VAD TYCKER NI???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson