Still Loving It – Del 6

Lägenheten var fantastisk och det som var bra att det var bara vi på visningen så då kanske det är större chans att vi kan köpa det. Det skulle verkligen inte vara fel att bo i Stockholm. Det finns mer möjligheter inom jobb och sånt. Min högsta dröm är att bli sångerska men jag har nästan gett upp den drömmen för det den branschen är så tuff och jag har inga kontakter heller. Plötsligt piper mobilen till och i smset står det:

- ”Jag måste prata med dig, ring upp så fort som möjligt!!


Det var Eric som hade skickat smset. Jag väntade lite med att ringa, jag hade inte lust och vad ville han mig. Det lät ju ganska viktigt så jag ringde även om jag hade lovat mig själv att strunta i han. Han svarade efter två signaler och han lät jätte glad för att jag ringde.

- ”ja vad vare du ville?”

- ”Jag ville bara höra din röst, jag saknar dig” utan att man hörde det så märkte man att han log.

Jag blev helt tyst för jag visste inte vad jag skulle säga, han verkade vara en ganska bra kille i alla fall.

- ”Dog du eller” sa han lite skämtsamt”

- ”hehe nej blev bara lite chockad, ingen har sagt så till mig förut”

- ”okej men skulle du vilja ta en fika eller nåt imorgon, om du är i Stockholm alltså”

Jag visste inte vad jag skulle svara där heller eftersom min familj skulle säkert vilja umgås med mig.

- ”Jag måste fråga mamma, för vi kanske skulle hitta på något”

- ”okej, såklart du ska fråga mamma!” han var på ett riktigt rethumör idag

Jag gick och frågade mamma o det gick bra om jag hängde mer Eric imorgon istället för dom. Hon tyckte det var jätte kul att jag skulle han, dom kunde jag ju träffa när som helst men jag kunde ju inte träffa Eric när som helst. Jag väntade några sekunder innan jag satte mobilen mot örat igen.

- ”Ja jag kunde. Så var ska vi träffas?”

- ”Vad bra! Jag tänkte vi kunde gå till Espresso house. Skulle det passa dig?”

- ”Ja det blir jätte bra, vi ses imorgon”

- ”jag längtar redan”

Jag svarade inte utan stängde bara av, jag kände mig faktiskt lite taskig. Klockan var 22.59 och jag kände mig ganska sliten och trött så jag gick och la mig. Jag hade alltid älskat att bo på hotell, det är en speciell känsla.

 

På väg till Espresso house dagen efter

Jag var lite spänd när jag gick mot ingången och jag ser Eric genom fönstret. Han var fantastiskt snygg. Konstigt egentligen att jag inte tyckte om han mer än vad jag gjorde. När jag kom fram till bordet där han satt så ställde han sig snabbt upp för att ge mig en kram. Vi satt och prata om allt möjligt i en väldigt lång stund tills jag märkte att mamma smsade ”var är du nånstans? Har du något förslag på var vi kan äta middag?” jag frågade Eric eftersom att han hade koll på stan.

- ”jo men jag vet ett jätte mysigt ställe som heter McDonalds” . Han var allvarlig först sen kunde han inte hålla sig. Han började gapskratta Jag uppfattade inte vad han sa först så jag bara satt och tänkte på vad som var så roligt och då började han skratta ännu mer när han såg att jag inte fattade. När jag sen förstod vad han sa så började jag också skratta lite.

- ”Nej men seriöst, vet du nått bra ställe?”

- ”ja det finns en restaurang som heter Restaurang Stockholm som är väldigt fin!”

- okej då skriver jag det till mamma” . Jag skrev ett snabbt sms och efter en liten stund så svarade hon ”ja det verkar vara ett jätte fint ställe, vi ringer och bokar bord. Vill Eric fälja med förresten?”. Jag kände på mig att mamma skulle säga så.

- ”Vill du hänga med och äta eller?”

- ”ja det skulle vara jätte trevligt!”

Jag frågade mamma vilken tid och skrev snabbt ”19.00”. Jag och Eric gick ut från cafét och vi gick sakta mot mitt hotell. När vi stod utan för hotellet så tog Eric min hand och.......


åhh lite romantik... Vad tycker ni än så länge, är den bra är det något som fattas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson