Still Loving It – Del 7

- ”Vill du hänga med och äta eller?”

- ”ja det skulle vara jätte trevligt!”

Jag frågade mamma vilken tid och skrev snabbt ”19.00”. Jag och Eric gick ut från cafét och vi gick sakta mot mitt hotell. När vi stod utan för hotellet så tog Eric min hand och.......

 


 

….kysste mig, jag visste vad jag skulle göra. Skulle jag besvara kyssen eller skulle jag dra mig undan. Jag valde det sista alternativet eftersom jag inte tycker om han på det sättet. När han märkte att jag drog mig undan så kollade han bara på mig och det blev en ganska konstig stämning. Jag avbröt tystnaden:

    - ” Jag kanske ska gå upp och fixa mig innan vi ska åka”

    - ”ja det är en bra idé, jag ska väl också hem och fixa mig så ses vi sen”

    - ”aa, vi ses klockan sju utanför restaurangen”

    - ”visst, hejdå”

    Jag gick in till hotellet och sen in på rummet, dom andra hade inte kommit tillbaka som jag var själv. Jag gick till resväskan för att välja kläder. Det fick bli en ljus rosa klänning men lite vita blommor på.

     

    *

När vi väl satt på restaurangen och väntade på maten så satt pappa och Eric och snackade om alla möjliga ”kill” samtalsämnen. Eric satt bredvid mig och han försökte ta min hand under bordet men jag drog undan handen varje gång. Mamma och pappa verkade tycka väldigt mycket om han och Eric verkade tycka om mina föräldrar. Min syster tittade på mig hela tiden, jag fattade inte varför. När jag sen skulle gå på toaletten så följde hon efter mig och sa till mig:

    - ”shit vad söta ni är tillsammans, har ni något på g eller?” hon var väldigt nyfiken av sig och det har hon alltid varit.

    - ”nej verkligen inte” jag lät nog ganska arg

    hon såg förvånat på mig en lång stund och sedan sa hon:

    - ”men vad är det med dig? Du kan få världens bästa kille och så tar du inte dem chansen” hon gick tillbaka till bordet och jag bara stod där blev helt stel. Hon hade faktiskt rätt men jag hade ju liksom inte dom riktiga känslorna för honom, visst han är snäll men jag vill inte vara hans flickvän och att det skrivs över hela Sverige och att det går falska rykten om mig.

    Jag glömde helt bort att skulle på toaletten av alla tankarna. När jag kom tillbaka till bordet så frågade Eric direkt:

    - ”var har du varit sötnos?” vad höll han på med, vi är ju inte tillsammans och vi är inte ens på g så jag fattar inte varför han sa så. Ville han stajla för min familj eller vad var det. Jag ville verkligen veta vad som gjorde att han sa som han gjorde så direkt när vi kom ut från restaurangen så tog jag Eric åt sidan så att jag fick prata med han.

    - ”varför sa du sötnos till mig innan”

    - ”vadå får jag inte det” han var väldigt förvånad

    - jo men vi är ju inte tillsammans eller nånting, vi är ju bara vänner” det sista kanske jag inte skulle sagt för jag såg verkligen hur besviken han blev och han blev helt tyst i flera minuter.

    - alltså det var inte så jag menade men jag tycker bara att det är konstigt att nån säger sötnos till mig när jag inte är tillsammans med den personen eller så”

    - ”okej jag förstår men känner du inte för att vara mer än vän med mig då” han sa det ganska tyst

    - ”nej tyvärr, Eric du är en toppen kille men jag känner inte dom där känslorna för dig”

    - ”men det gör jag....för dig” han ställde sig lite närmare mig och höll sina händer mot sin nacke. Sedan böjde han sig ner och gav mig en mjuk kyss. Den här gången kunde jag inte dra mig ur. Jag besvarade kyssen, vi kollade djupt in i varandras ögon.


Så nu har ni fått 7 delar, vad tycker ni om dom?

Kommentarer
Postat av: Noomi

heej :D super bra blogg :D

2011-11-02 @ 17:17:45
URL: http://www.dreampoems.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson