Still Loving It – Del 8

    - ”okej jag förstår men känner du inte för att vara mer än vän med mig då” han sa det ganska tyst

    - ”nej tyvärr, Eric du är en toppen kille men jag känner inte dom där känslorna för dig”

    - ”men det gör jag....för dig” han ställde sig lite närmare mig och höll sina händer mot sin nacke. Sedan böjde han sig ner och gav mig en mjuk kyss. Den här gången kunde jag inte dra mig ur. Jag besvarade kyssen, vi kollade djupt in i varandras ögon.


Helgen gick så fort och nu var jag tillbaka i Gävle och till mina kompisar. Dom var jätte nyfikna på vad jag tyckte om lägenheten och vad jag gjorde, om jag shoppade mycket och alla sånna tjej grejer. Jag berättade aldrig om Eric, jag tyckte inte det var nödvändigt.

 

1 ½ månad senare

Jag fick lägenheten och imorgon åker flyttbilen till mitt nya hem med alla mina saker. Jag har haft väldigt lite kontakt med Eric och det känns faktiskt ganska skönt. Jag kommer inte säga att jag kommer dit imorgon för jag har inte tid att vara med han, jag vill komma i ordning i lägenheten först innan jag kan träffa nån. Mamma följer med mig och fixar, det känns skönt att hon är med. Klockan är 22.30 och det känns som att jag borde sova snart för jag ska gå upp 07.00 imorgon och då måste jag vara full med energi. När jag tar på mig min sov tröja så hör jag vibrationen av min mobil. På skärmen står det ”Eric Saade”. Den första tanken jag fick var ”vad vill han nu då”

I smset stod det: ”tänker på dig hela tiden, har du fått lägenheten?” vad skulle jag svara. Jag ville ju inte att han skulle få veta nått. Jag kunde ändå inte ljuga så jag svarade ”ja, flyttar dit imorgon”. En kort stund efter svarade han ”åhh vad kul, vill du ha hjälp med möblerna?”. Jag hade inte ens tänkt på att han kunde hjälpa mig och då får ju båda som dom vill, jag får fixa lägenheten och Eric får vara med mig. Jag svarade ”visst kom till lägenheten klockan 13.30 för då kommer flyttbilen. Denna gång svarade han riktigt snabbt ”ja vad kul ses då, puss!”. Jag svarade inte för det fanns inget mer att skriva. Jag la undan telefonen och somnade en kvart senare.

 

*

Morgonen därpå var ganska seg men jag kände mig ändå väldigt taggad för ÄNTLIGEN skulle jag få flytta hemifrån! Det kändes så skönt. Det ända negativa är att flytta ifrån alla vänner men jag hoppas vi håller kontakten ändå.

 

Eric perspektiv:

Klockan 13.30 skulle jag vara hos Kajsa i hennes nya lägenhet och jag saknade henne så himla mycket. Vi hade inte träffas på 1 ½ månad. Det kändes som en evighet. Man blir helt förvandlad av hennes leende. Hon har sagt att hon inte känner samma för mig som jag känner för henne men det ska jag ändra på för jag måste bara få henne. Jag har aldrig känt mig så kär någonsin och det är nått speciellt med Kajsa. Klockan är nu tolv så det är en och en halv timme kvar. Hur ska jag stå ut och ska jag kyssa henne när vi träffas sen. Det är så många tankar som rör sig i mitt huvud just nu. Men så ska det väll vara när man är kär.

 

*

 

Jag är på väg till Kajsa och snart på jag se henne. Hon är så vacker. När jag ser henne vi port dörren så tänkte jag ” där är hon ju” och när jag kom fram till henne så märkte jag också att det jag tänkte hade jag tydligen sagt högt för hon svarade ”ja här är jag”. Jag tog hennes hand och hon drog inte bort sin den här gången som hon gjorde på restaurangen för en månad sen. Hennes mamma var med så jag kunde inte kyssa henne som jag vill men jag hoppades att det skulle finnas ett litet tillfälle då vi var ensamma.....


Så, det blev ett till idag. Snälla kommentera vad ni tycker. Jag behöver era åstikter!!


Kommentarer
Postat av: Marre!

Grymt bra novell men kanske lite kort..... Annars så är den perfekt! <3

2011-11-02 @ 20:55:17
Postat av: Linn B

Asså den är så himla bra!!!!

Kraam!!=D

Den är perfec som den e behövs inte endra något!!!!!!

2011-11-02 @ 21:01:38
URL: http://ericsaade4ever.bloggplatsen.se
Postat av: Kickan

oh gud vad bra <3 längtar redan till nästa! <3

2011-11-02 @ 23:15:54
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson