Still Loving It – Del 9

Hennes mamma var med så jag kunde inte kyssa henne som jag vill men jag hoppades att det skulle finnas ett litet tillfälle då vi var ensamma.....



Eric perspektiv

Vi var äntligen klara med lägenheten och det blev riktigt bra. Kajsa var riktigt nöjd och tackade mig flera gånger för att jag hjälpte till. Hennes mamma åkte tillbaka hem till Gävle. Det var bara jag och Kajsa kvar. Skulle jag ta chansen nu eller skulle jag vänta lite. Jag föreslog att vi kunde gå lite på stan så hur började lära känna staden. Hon tyckte det var en jätte bra idé så vi tog på oss ytterkläderna och gick sedan ut i det kalla januari vädret. Jag tog hennes hand och vi hann inte ens gå i tio minuter innan det kom fram fans som ville ha autografer. Jag gav alla varsin och dom fick även en kram. Kajsa kollade på mig förstående när jag hade gett den sista en kram. Hon var så fin. En kvart senare kom det fram ännu en skara av fans som ville ha autografer. Jag gav alla autografer och en kram. Sen gick vi vidare, vi blev inte störda mer på en väldigt lång stund.

 

Kajsas perspektiv

Eric tyckte att vi skulle gå ut på stan när vi var klara med lägenheten. När vi gick på stan så blev vi avbrutna två gånger av att fans ville ha autografer och kramar. Men jag trodde faktiskt att det skulle bli fler så det var okej. När vi hade gått runt i olika butiker och sen gick mot ett café så känner jag att nån tar mig på axeln. Vem var det var det första jag tänkte. När jag vände mig så såg jag att det var min gamla klass kompis Hampus. Vi hade inte träffas på flera år och vi var ganska mycket när vi var mindre.

    - ”nemen vad gör du här?” jag var så glad att se han

    - ”hej, jo jag bor här och jag jobbar här också”

    - ”okej vad kul, var jobbar du då?

    - ”i en musik affär bara några kvarter härifrån”

    - ” åh vad collt jag skulle också vilka jobba i en musik affär eller i alla fall med musik”

    Hampus kollade på Eric och märkte sen vem han är.

    - ” tjenare, du är Eric Saade va?” dom tog hand och hälsade som killar brukar göra

    - ” ja det stämmer bra och du är?”

    då kände jag att jag var tvungen att pressentera dom för varandra.

    - ”Eric det här är Hampus, min gamla klasskompis och vi sjöng alltid och gjorde egen musik när vi var små” Hampus skrattade lite och det gjorde Eric också. Sen fortsatte jag: och Hampus detta är Eric som du redan vet”

    - ” jo det vet jag men hur träffades ni?” han lät ganska förvånad

    Jag kände att detta inte var den perfekta platsen att snacka på så då förslog jag att vi kunde gå in på ett café som låg alldeles bredvid oss. Det tyckte killarna också att vi skulle göra. När vi kom in på cafét så viskade Eric direkt att ”jag kan betala, välj vad du vill”. Han tog fram sin svarta plånbok och jag försökte vägra med det gick inte för Eric var en bestämd kille och jag tog en chokladboll och te. Eric tog samma sak, Hampus tog en dammsugare och kaffe. Vi satte oss vi bordet och började prata om gamla minnen och jag berättade hur jag kände Eric. Hampus blev lite chockad när han hörde det, jag vet inte riktigt varför för det var ju inget speciellt. Eric sa inte så mycket han svarade bara när Hampus frågade nåt och det kändes konstigt för när vi åt middag med min familj så pratade han men inte nu. Vi satt där en lång stund och Hampus sa till och med att jag kunde få gå på en arbetsintervju på den musikbutiken han jobbar på. Det skulle verkligen bli jätte kul.

 

Eric Perspektiv

Hampus verkade vara en toppen kille. Dom hade tydligen nästa känt varandra hela livet. Det kändes så konstigt att Kajsa prata mer med han än mig. Men det var väll för att dom inte hade träffas på länge. Jag sa inte så mycket för jag kände inte Hampus och jag brukar inte prata jätte mycket med folk jag inte känner och dom verkade ha så mycket att prata om så jag ville inte störa dom. Det kändes konstigt när Kajsa sa att hon vill jobba med nåt inom musik och det hade hon aldrig sagt till mig och jag kunde ju fixa det men eftersom hon inte hade sagt det så kunde jag ju inte det. Hon skulle istället få ett jobb på en musikbutik, när jag kunde fixa så hon kanske skulle få en musik karriär. Men jag får prata med henne om det senare. Hon verkade i alla fall glad i hans sällskap. Bara dom inte......


Blev det bra? KOMMENTERA!!!! :D


Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Gud va bra!! spännande!! :D

Längtar grymt mycket till nästa! :)

KJAM!

2011-11-03 @ 15:46:29
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Josefin

JA! MEEER MEEER! NUUUU! hehe x) :)

2011-11-03 @ 15:57:23
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Noomi

jaaa den var bra! :D

2011-11-03 @ 16:46:42
URL: http://www.dreampoems.devote.se
Postat av: Kickan

VI VILL HÖRA MER!!!!!!!!!!!! <3

Snäääääälla låt dom ALDRIG ta slut!! :D <33

Jag äääälskar dom!! :D <3

Och efter den hära novellen kmr du göra mera sånt då? :D Hoppas det :DD

2011-11-03 @ 22:45:30
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Jojjo <3

meeeeeeeeeeer

2011-11-04 @ 10:58:17
URL: http://www.jojjomoves.devote.se
Postat av: julia

jättebraaa! :)

2011-11-04 @ 18:53:37
URL: http://ericsaadeeric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson