Still Loving It - Del 24

Eric gick och satte sig bredvid mamma och då blev det kallt vi mig eftersom Eric hade legat tätt intill mig.
Jag kom på mig själv att jag inte heller hade så jag passade på att skaffa det när Eric ändå visade för mamma. Jag laddade snabbt ner appen och började med att skriva in ett användarnamn. Hmm...vad skulle jag heta? Kajjsaaa kanske? Ja så fick det bli! Jag valde lösenord och allt annat man skulle fylla i. Nu hade jag twitter och den första jag började att följa var ju såklart Eric. Bara några sekunder senare så fick jag en notis om att "ericsaademusic" hade börjat följa mig. När jag kollade på honom så log han och blinkade med ögat. Det tog ett tag innan jag hade hittat lite folk som jag ville följa och det blev ganska många tillslut. Min första tweet blev "nu har jag äntligen twitter", inte så roligt kanske men det var det enda jag kom på. Det kom upp att det fanns en oläst tweet när jag uppdaterade sidan så såg jag att det var Eric!!

Hans tweet var nog den sötaste jag någonsin har läst. Även om jag hade följt några twittrare när jag inte hade twitter så var detta ändå det gulligaste. "Follow my dear friend @Kajjsaaa! She is an amazing girl and she just started tweeting, so follow her!". När jag hade läst det så kollade jag på Eric som hade fullt upp med att hjälpa mamma. Men syrran såg att jag var väldigt glad och hade ett VÄLDIGT stort leende på läpparna.
- "vad är det med dig nu då?" frågade syrran och skrattade åt mig
I samma sekund så kollar både mamma och Eric upp från sina telefoner och såklart kollar dom på mig.
Jag trodde Eric skulle fatta när jag log och kollade på honom menatt säga det direkt.....i enrum. Jag bad Eric komma med mig till köket medans mamma och syrran satt kvar och han fattade tydlignen inget för han kollade på mig och log. Jag tänkte först skicka ett sms och säga vad jag menade men sen ångrade mig och tyckte det var bättrefortsatte
att hålla på med sina mobiler. När vi väl var inne i köket så stängde jag dörren så inte dom andra skulle höra någon. Även om det inte var något hemligt så ville jag snacka med honom själv.
- " du?......det där med tweeten......" han avbröt mig med sitt höga skratt
- "hahaha......." han kunde inte prata för att då fick han bara skrattattacker. Så han väntade lite tills det lugnade ner sig
fem minuter senare hade han slutat skratta och kunde äntligen säga något ord som man någorlunda skulle kunna gissa sig till. Så kul var det ju inte, tyckte inte jag i alla fall men tyckte tydligen han.
- " hahahah......jag vet inte vad jag skrattar åt men det lät så roligt på något sätt"
Jag såg nog ut som ett frågetecken för han skratta ännu mer åt min reaktion.
- " men herregud, vad är det som är så roligt?"
- "jag vet inte men blev du inte glad för tweeten?" han log kaxigt och närmade sig mig
- " jo det var det jag skulle säga, jag blev jätte glad och det var jätte gulligt. Tack"
Han la sina händer runt min midja och drog mig närmare honom så jag lätt kunde känna hans hjärtslag mellan den röd-blå rutiga skjortan han hade på sig. Han kroppsvärme var så skön att känna och ännu bättre var det när våra läppar möttes i en mjuk kyss. Vi stod där ett bra tag innan vi båda kände att det kanske var bäst att gå tillbaka till dom andra mobilnördarna. Mamma var den som först kollade upp när vi kom in i rummet igen och nån sekund senare så kollade Hanna också upp. Båda log och såg väldigt förväntansfulla på vad vi gjorde men det kommer dom aldrig få veta.
Det var dags för läggdags och Eric skulle hem till sig för han hade ingen lust att sova på soffan. Dagen hade var riktigt bra och nu var sista gången jag såg mamma och syrran på kanske ett bra tag och det kändes väldigt tråkigt.  Så jag fick säga hejdå nu eftersom jag var på jobbet när deras tåg hemåt åkte.

Vädigt kort och tråkigt kapitel det blev idag men imorgon blir det förhoppningsvis bättre. Föresten så vill vi tacka för alla fina kommentarer vi har fått om novellen. Det betyder så sjukt mycket för oss och fortsätt gärna med det! Tack också för att så många svarade på våran fråga idag. Alla ville ha korta kapitel och att det ska komma ofta och då blir det så. Jag har tänkt att vi ska försöka göra att det kommer ett varje dag men jag kan inte lova att det blir det nu när skolan har börjat igen och så men vi får hålla tummarna!
//Emma

Kommentarer
Postat av: Sanhaa

Toppenbra!! :D

2012-02-27 @ 21:05:10
Postat av: Josefin

Jättebra! <3

2012-02-27 @ 21:06:12
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: josefin

super duper bra!!! :D <3

2012-02-27 @ 21:30:43
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: a.l.v.a.n

Fantastiskt kapitel ;)

2012-02-27 @ 22:27:05
URL: http://ericsaadelovestories.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson