Still Loving It - Del 26

På vägen till jobbet så mötte jag Hampus. Han var också på väg till jobbet, han tog min hand men jag drog snabbt bort den. Då kollade han konstigt på mig och frågade vad det var för fel på mig.
- " vadå fel på mig? det är ju du som är felet, du raggar mig även om du har tjej"
- "jag raggar inte och om jag skulle det så gör det väll inget"
- "jo det gör det för jag är tillsammans med Eric nu" jag kanske inte skulle sagt det eftersom han blev väldigt sårad
- "okej vad roligt för er då" han gick snabbare och försvann innan jag hann förklara.
Den här dagen skulle ju bli den bästa i mitt liv men allt är ju bara skit......

När jag väl var på jobbet så var det ganska bra men det är så att ingen har sagt något till mig jag undrar varför.....
Visste ingen att det faktiskt var min födelsedag idag? Inte ens Hampus kom fram och sa något, vi har ju ändå känt varandra ganska länge. Han borde ju liksom veta det, men tydligen inte.
När jag hade slutat så tänkte jag bara att jag skulle gå hem och ha en bra tv kväll med mig själv. Det var ganska kallt att gå hem i -8 grader, en sen fredagskväll. Gatorna var tomma och det var bara gatlycktorna som lyste upp mörkret.
Jag kom i hallen och såg att det lös i hela lägenheten, hade jag inte släkt efter mig imorse? Jag gick mot vardagsrummet för att sätte på datorn men då hoppade Hampus,hans tjej,Eric och min kära barndomsvän Malin fram bakom några synken och skrek "GRATTIS". Eric kom fram till mig och gav mig en snabb kyss och viska i mitt öra
- "grattis på 19-årsdagen älskling"
Jag bara log och gav han en till kyss. Jag gick runt och kramade dom andra. Sen gick vi till matbordet, där dom hade dukat upp med massor av god mat. Då kände jag mig verkligen lycklig.
Kvällen gick fort, vi dansade till hög musik, lekte lekar, snackade och massa andra roliga saker. Jag och Eric satte oss i soffan för att prata lite. För jag ville ju veta vem idé det var att ignorera mig hela dagen.
- "vem var det som kom på den dåliga idén att ignorera mig hela dan?" han bara log
- "det var jag, men gillade du det inte?" han såg lite förvånad ut
- "jo det är helt underbart men jag blev så chockad, jag trodde ni hade glömt bort det"
- "en sån här dag glömmer man inte bort, jag har planerat det  här i nästan en månad"
- "åh vad gullig du är" jag pussade honom lätt på kinden
- "föresten jag har bokat två tågbiljetter till Helsingborg. Det blir din present från mig och det är på måndag....." han stannade upp i några sekunder för han så att blev väldigt chockad. "....asså jag har snackat med din chef så du få ledigt" Han bra log och jag gjorde desamma.
Efter våran lilla pratstund så gick vi tillbaka till dom andra som dansa som gallningar.
Men en sak jag inte fatta var att vad gjorde Hampus där, vi är ju inte direkt bästa vänner och det vet Eric och även dom två är inte speciellt bra kompisar. Men det blev ändå en bra kväll med god mat och dryck och vi dansade fram till klockan blev 01.00.
Sedan gick alla hem förutom Eric, som sov kvar hos mig och innan vi somnade så gav han mig en kyss och sa.
- God natt, ses i morgon.
-God natt, ses i morgon.
*
Snart ska jag och Eric hem till hans föräldrar i Helsingborg det kommer bli jätte kul och få träffa dom. Han har fått träffa min syster och mamma då är det rätt att jag ska få träffa hans familj. Tåget skulle gå klockan 13.05 men tåget blev försenat så Eric ringde till hans mamma och sa att tåget var försenat i ca 1 timme.
För henne var det helt lugnt men att hon skulle ha maten klar till vi kom och Eric syster skulle hämta oss.
Vi skulle va i Helsingborg i en vecka och det kändes helt fantastisk, att bara vara med Eric och hans familj i en hel vecka utan att tänka på jobb och annat som man brukar tänka på. Det skulle verkligen bli en toppen vecka.......

Så där var del 26!! Det går bra nu! känns som det nyss var kapitel 19!! :) Tack än en gång för alla era fina kommentarer, ni är bäst!! :)
Det kommer nog ett till senare ikväll, så håll utkick!! :D
//Emma

Kommentarer
Postat av: a.l.v.a.n

BRA!

2012-03-02 @ 16:12:06
URL: http://ericsaadelovestories.devote.se
Postat av: josefin

det är super bra :D

2012-03-02 @ 16:50:05
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Skitbra! :D <3

2012-03-02 @ 17:01:08
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Copyright © 2012- SaadeStoory | Designad av: Therese Henriksson